Wij maken gebruik van cookies

Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, maken wij gebruik van cookies. Door de tracking cookies te accepteren, wordt u herkend. Zo kunnen we onze website afstemmen op uw persoonlijke voorkeuren en kunnen we u relevante informatie en advertenties laten zien, binnen en buiten onze website. Klik op ‘Ik ga akkoord’ als u hiermee akkoord gaat. U kunt u instellingen altijd inzien en laten wijzigen. Voor meer informatie kunt u kijken bij ons cookie- en privacybeleid.

Ik ga akkoord
2

Heeft u een vraag? Peter Paul helpt u graag verder!

Vragen over behandelingen of klachten? Wij zijn altijd bereikbaar via de onderstaande contactgegevens:

Neem contact op

Stabilisatie oefeningen lage rugpijn

Lage rugpijn oefeningen voor tijdens en na de behandeling

Om blijvend van uw klachten af te komen is het belangrijk dat u uw (rug)spieren blijft trainen. Deze oefeningen ondersteunen het rendement van uw therapie en zullen uw rug op het gebied van coördinatie en stabiliteit positief beïnvloeden. Wij adviseren u de oefeningen één keer per dag in een rustig tempo uit te voeren. Omdat elke rugklacht andere oorzaken kan hebben, is het verstandig om van te voren deze oefeningen met uw DorSano therapeut door te nemen. Ook wanneer u klachten ondervindt na het uitvoeren van deze oefeningen dient u uw DorSano therapeut te raadplegen voor advies.

Oefening 1: Superman

  • – Ga in de handen en knieën stand
  • – Plaats de handen onder de schouders en de knieën onder de heupen
  • – Maak de rug licht hol en trek de navel in
  • – Strek linkerarm en rechterbeen
  • – Houd 10 seconden vast
  • – Wissel van arm en been
  • – Herhaal deze oefening in 3 series van 10 herhalingen

Oefening 2: Bruggetje

  • – Ga liggen op de rug met beide knieën gebogen
  • – Leg de armen langs uw zij
  • – Beweeg zitvlak opwaarts en trek de navel in
  • – Bovenbenen dienen gelijk te lopen aan bovenlichaam
  • – Houd 10 seconden vast
  • – Herhaal deze oefening 5 keer

Wilt u wat variatie toepassen in deze oefening? Doe de oefening dan de ene keer met twee benen op de grond en de andere keer met één been van de grond af

Oefening 3: Zij-hoover

  • – Ga liggen op de zij
  • – Plaats de elleboog onder de schouder
  • – Buig de knieën met de bovenbenen evenwijdig aan het bovenlichaam
  • – Maak het lichaam recht en houd 5 seconden vast
  • – Wissel van zij
  • – Herhaal deze oefening in 3 series van 10 herhalingen per kant

Wilt u wat variatie toepassen in deze oefening? Doe de oefening dan de ene keer met de knieën gebogen en de andere keer met de knieën gestrekt.

Oefening 4: Buikspieroefening (1)

  • – Ga liggen op de buik
  • – Plaats de ellebogen onder de schouders
  • – Neem steun op de tenen en hef het romp en het bekken van de grond
  • – Maak het lichaam recht en houd 5 seconden vast
  • – Herhaal deze oefening in 5 keer per been

Wilt u wat variatie toepassen in deze oefening? Doe de oefening dan de ene keer met twee voeten op de grond en de andere keer met de één been gestrekt (± 30 cm omhoog).

Oefening 5: Buikspieroefening (2)

  • – Ga liggen op de rug
  • – Doe uw benen in de lucht op een manier dat uw heup en knie in een hoek van 90 graden zijn
  • – Trek de navel in, zodat de onderrug goed de grond raakt
  • – Concentreer u op het contact van uw rug met de grond
  • – Strek elk been om de beurt
  • – Herhaal deze oefening in 3 series van 15 herhalingen

Wilt u wat variatie toepassen in deze oefening? Doe de oefening dan de ene keer met één been gestrekt en de andere keer met twee benen tegelijk gestrekt.

Meer informatie over oefeningen lage rugpijn?

Heeft u behoefte aan meer informatie over onze lage rugpijn stabilisatie oefeningen en wilt u weten welke oefeningen u juist wel of niet moet doen? Of wilt u graag een afspraak maken voor een behandeling? Neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag verder.



Inge

Inge helpt u graag verder!
Bel 0548 52 18 19 of stuur een bericht:
Stel een vraag

Neem direct contact met ons op
0548 52 18 19
U kunt ons natuurlijk altijd bereiken per e-mail: info@dorsano.nl

Uw browser is niet meer van deze tijd!

Update uw browser om optimaal van deze website (en vele anderen) te genieten Nu updaten!

×