Wij maken gebruik van cookies

Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, maken wij gebruik van cookies. Door de tracking cookies te accepteren, wordt u herkend. Zo kunnen we onze website afstemmen op uw persoonlijke voorkeuren en kunnen we u relevante informatie en advertenties laten zien, binnen en buiten onze website. Klik op ‘Ik ga akkoord’ als u hiermee akkoord gaat. U kunt u instellingen altijd inzien en laten wijzigen. Voor meer informatie kunt u kijken bij ons cookie- en privacybeleid.

Ik ga akkoord
2

Heeft u een vraag? Peter Paul helpt u graag verder!

Vragen over behandelingen of klachten? Wij zijn altijd bereikbaar via de onderstaande contactgegevens:

Neem contact op

Oefeningen lage rugpijn

Blijven trainen, ook na een behandeling

Pijn in de onderrug kan erg vervelend en belemmerend zijn bij alledaagse bezigheden. Gelukkig helpt een goede behandeling in de meeste gevallen om deze pijn te verhelpen. Wanneer u lage rugpijn oefeningen wilt gaan doen om uw rugspieren te versterken, is het belangrijk om eerst advies te vragen en niet zomaar wat oefeningen te doen. Vaak is de plek waar u de pijn ervaart namelijk niet de enige spiergroep die getraind dient te worden. Een behandeling vooraf, waarbij uw rug gescand wordt en de klachten in beeld gebracht kunnen worden, is dan ook noodzakelijk.

Lage rugpijn oefeningen op maat

Toch is een behandeling alleen niet voldoende. Om blijvend van de pijn af te komen is het belangrijk om lage rugpijn oefeningen te doen. Op deze manier worden de spieren in de rug sterker en verbetert uw houding. Na een behandeling is het belangrijk om veel te blijven bewegen. In het trainingscentrum van DorSano kunt u met vijf verschillende apparaten liggend, zittend en staand de juiste spieren versterken. Deze apparaten houden uw vorderingen bij en geven u zeer nauwkeurig aan wat er in uw rug gebeurt tijdens de oefeningen. Indien gewenst kunt u ook onder begeleiding van een instructeur uw lage rugpijn oefeningen doen.

Een oefening bij lage rugpijn: Bruggetje

  • – Ga liggen op de rug met beide knieën gebogen
  • – Leg de armen langs uw zij
  • – Beweeg zitvlak opwaarts en trek de navel in
  • – Bovenbenen dienen gelijk te lopen aan bovenlichaam
  • – Houd 10 seconden vast
  • – Herhaal deze oefening 5 keer

Deze oefening helpt bij het stabiliseren van uw rug. Wij adviseren u de oefening één keer per dag in een rustig tempo uit te voeren. Wilt u wat variatie toepassen in deze oefening? Doe de oefening dan de ene keer met twee benen op de grond en de andere keer met één been van de grond af. Klik hier voor meer stabilisatie oefeningen. 


Meer informatie over oefeningen lage rugpijn?

Heeft u behoefte aan meer informatie over onze lage rugpijn oefeningen en wilt u weten welke oefeningen u juist wel of niet moet doen? Of wilt u graag een afspraak maken voor een behandeling? Neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag verder.



Marit

Marit helpt u graag verder!
Bel 0548 52 18 19 of stuur een bericht:
Stel een vraag

Neem direct contact met ons op
0548 52 18 19
U kunt ons natuurlijk altijd bereiken per e-mail: info@dorsano.nl

Uw browser is niet meer van deze tijd!

Update uw browser om optimaal van deze website (en vele anderen) te genieten Nu updaten!

×